سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واحدهای اندازه گیری طلا چیست

 

مثقال و سوت دو تا از اصلی‌ترین واحدهای اندازه گیری طلا هستند اگر یکبار هم به خرید طلا رفته باشید این اصطلاحات به گوش ما خورده است. اگر قصد خرید طلا دارید و خیلی برایتان پیش آمده است که در حین محاسبه قیمت طلا فروش هزینه را برایتان بیشتر حساب کرده است بهتر است با این واحدها آشنا باشید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید. همیشه برایمان سوال است که هر مثقال طلا چند گرم است؟

هر یک مثقال معادل 193 سوت است. و چون طلای رایج در خرید فروش‌ها طلای 18 عیار است باید بگوییم که هر مثقال طلای 18 عیار تقریبا برابر 4.331802 گرم طلا است. اما باید بدانید که در طلای 17 عیار این عدد  معادل 4.608 گرم است  .

هر گرم طلا چند سوت است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کمترین واحد اندازه گیری طلا سوت است. با اینکه عدد بسیار کوچکی است اما در محاسبه برای فروشندگان بسیار مهم است زیرا در قیمت نهایی تاثیر گذار است. هر سوت معادل یک هزارم (0.001) گرم است. به عبارت دیگه اگر بخواهید محاسبه کنید یک گرم برابر با 1000 سوت است.

اگر دوست داری وقتی میری طلا فروشی حساب مثقال و سوت طلای شما درست باشد حتما خودتان هم یکبار محاسبه قیمت نهایی را انجام دهید تا اشتباهی رخ ندهد.